Tuesday, April 19, 2005

Kendime Hediye: RENEWA

Herhesin kendini zaman zaman yenilemesi ve kendini yeniden üretebilme olanaklarına sahip olması lazım.

Aslında bu kendini yeniden üretme (self-reproduction) konusundaki esin kaynağım, ODTÜ Sosyoloji eğitimim sırasında sık sık haşır neşir olduğumuz Sosyolojinin babalarından K. Marx (1818-1883) . Şimdi O'nun üstüne ben ne desem boş. Yine de hediye-reproduction-Renewa arasında bir üçgen kurmaya çalışacağım.

Pek çok kişi ne kadar çok "alırsa" o kadar çok "mutlu" oluyor ya da olacağını düşünüyor. Ben de böylesi durumlarda karşımdakinin yüzünde, gözlerinde O mutluluk ifadesini görüyorum. Ancak bu "mutluluğun" ömrü genelde kelebek kadar oluyor. Mutlulugun sürekliligi sadece içimizde, tüketim alışkanlıklarımızda değil. Tüketmeden yaşamamız mümkün değil elbette ama varlığımızın amacını, mutluluğumuzun kaynağını da bu alışkanlığımız belirlemesin. Tüketim alışkanlıklarımızın bağımlısı olmayalım çünkü bağımlılık (tabii bunun farkındaysak ve iyileşmek istiyorsak) genelde tedavisi zor bir süreci yanında taşıyor.

Yaklaşık 10 gündür sürekli baş ağrısı yaşıyorum. Güzel, uzun bir yazi aklımın köşelerinde dolaşıp duruyordu ancak bunu pek bitirecek halde değilim. Zaten yazı yeterince "taslak" olarak bekledi. Keyfim gelirse ayrı bir yazı yazarım artık.

İşin özü, kendimi daha iyi hissedeyim, vücudun daha uzun süre beni taşısın, KAÇKARLARA bir nefeste çıkayım, gerilen kaslarımı sinirlerimle birlikte jakuzide, saunada bırakayım diye kendime bir kıyak çektim ve gittim Renewa'ya üye oldummmmmmm. İstekli arkadaşları her zaman restaurantta ya da barda misafir edebilirim.

Kendinizi yenilemeyi, yeniden yeniden üretmeyi ihmal etmeyin. Yeni kitaplar, güzel yemekler, rahat papuçlar : ) , hamakta yatarken saçınızı tarayan rüzgar, denizin tuzu, havuzun kloru, ruhunuzu da bedeninizi de beslesin. (Amin demeyi unutmayın, bu sitenin linki hemen ben hariç 41 kişiye : )) gönderin ki, dualarım sizi de kapsama alanına alsın.)

5 comments:

fatoş said...

merhaba
Renewa hakkında ben de birçok övgü işittim,internetten gördüğüm kadarıyla güzel bir merkeze benziyor.Siz ne dersiniz? üye olmak için iyi bir tercih mi?

fatoş said...

merhaba
Renewa hakkında ben de birçok övgü işittim,internetten gördüğüm kadarıyla güzel bir merkeze benziyor.Siz ne dersiniz? üye olmak için iyi bir tercih mi?

Yildiz said...

Merhaba Fatoş,

Bence biz de gidip gezin. Benim için en cazip yanı evime giderken yolumun üzeri oluşu. Ayrıca yeni bir merkez olduğu için kullanılan aletler de oldukça iyi. Soyunma odaları, duşlar, saunalar, havuz ve jakuzi de beni oldukça memnun ediyor. Mali olarak da size uyarsa neden üye olmayasınız.
Başkaca sorunuz olursa lütfen çekinmeden sorunuz.

Anonymous said...

Ben de dikmende oturduğum için mekan olarak bana da cazip geliyor.
Duyduğum kadarıyla halihazırda üye olan birinin referansıyla gidilirse hem üyeyey hem de yeni üye olacak kişiye avantajlar sağlanıyormuş. Ben de ciddi anlamda üye olmayı düşünüyorum ve sizin için de uygunsa e114733@metu.edu.tr adresinden bana ulaşabilirseniz çok menun olurum.

Fatoş said...

Ben de dikmende oturduğum için mekan olarak bana da cazip geliyor.
Duyduğum kadarıyla halihazırda üye olan birinin referansıyla gidilirse hem üyeyey hem de yeni üye olacak kişiye avantajlar sağlanıyormuş. Ben de ciddi anlamda üye olmayı düşünüyorum ve sizin için de uygunsa e114733@metu.edu.tr adresinden bana ulaşabilirseniz çok menun olurum.