Tuesday, May 24, 2005

19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı


Eymir II Posted by Hello

19 Mayıs resmi tatili perşembeye gelince bizim ofis cuma gününü de tatil etti ve bize de dört günlük bir tatil doğdu. Ancak ben deniz hala on günlük İstanbul seyehati yorgunu olduğum için, tamamen duygusal sebeplerle : ) kendimde şehir dışına çıkacak gücü bulamadım.

Bayramın adına yaraşır biçimde, 19 Mayıs günü (annemin de ısrarıyla) sabahın 06.30'unda uyan-dırıl-dım. 07.00 civarı evden çıkarak 15 dk. sonra kendimizi ODTÜ ormanının Oran mevkiinde bulunan arazisinde bulduk. Arabanın arkasında her zaman bir katlanır koltuğum (geçen yıl real'den 14 milyon Tl'ye almıştım) olduğu için, anneme "ben oturup kitap okuyacağım sen yürüyüşünü yap" dedim.

Ormana girişte annem baktı ki, benim tempom bayramın adına yaraşmıyor (erken kalkmak bir marifet değilmiş) beni bırakıp gitti. Fotograf makinam da yanımda olunca o böcek senin bu ağaç benim diye yürüyüşüm epey bir hız kaybetti doğal olarak. Bir de sırtımda içinde sandalyem olan kocaman bir çanta, fotograf makinası ve içinde bilumum yürüyüş için gerekli : ) malzemenin olduğu başka bir çanta ve diğer elimde de kitabım olunca (yeterince bahane saydım sanırım).... haklı olarak ben daha ağır ve bir o kadar da keyifli bir doğa yürüyüşü yaptım.

Epey bir ilerlemiştim ki ağaçların altında küçük bir köpek boyutunda kahve rengi bir hayvan gördüm. Ne olduğunu anlamaya kalmadan koca kulaklı sevimli tavşan zıplayarak önümden geçti gitti (tabi biz alışmışız "pet-shop"larda el kadar pamuk gibi tavşanlara. Acıyorum doğrusu şehir çocuklarına). O gün kaç kişi görebilmiştir bu tavşan ile arkadaşını merak ediyorum. Tabii ben fotoğraf çekeyim diyene kadar tavşan epey bir uzaklaştı. Yine de dikkat ederseniz görebilirsiniz aşağıdaki fotografta.



Ben bu kadar oyalanıp, konuşlanacağım yere epey bir sonra ulaşıp da kitabımı okumaya başladıktan 5-10 dk. sonra annem ilk turu bitirip yanıma geliverdi. Herhalde temiz hava yaramış olacak ki kendisi de bu kadar hızlı yürüdüğüne şaşırdı. Ara vermeden diğer bir patikaya yöneldi. Bu arada üsteki fotograf oturduğum yerden önüme serilen tablodur (aşağısı biraz dik bir arazi, buradan bir keresinde yürüyerek göle inip-çıkmıştık). Eymir Gölü ODTÜ arazisi içinde bulunan ve okulun kürek takımı ile bazı yeme-içme mekanlarının olduğu bir yer. Çevresi yaklaşık 8 km. Zamanında bu mesafeyi yürüyerek tamamlamışlığım vardır. Ameliyat olmuşum da şu zavallı ayaklarım dinlenmiş biraz....



Efendim uzatmayayım, bu oturduğum yer, burada spor yapan Ankaralıların bir-iki dk. mola verip manzarayı seyrettikleri bir nokta olunca, gelen geçen bana pek bi imrenerek baktı, bazıları ile kısa sohbetler de yaptık. Bu arada kitap okumak pek mümkün olmadı tabii. Baktım annem ikici turu da tamamlamış ama ben hala kitabın başladığım bölümünü bile bitirmemişim, annemi bir tur daha atmaya daha ikna ettim de en azından başladığım bölümü bitirdim. Daha sonra annemle arabada buluştuk. 8.30 gibi eve gidip güzel bir kahvaltı hazırladık............

Ertesi gün annem "sen beni yürürken yalnız bırakıyorsun" diye, ormana yürüyüşe gideceğimizi komşulara da haber verdi. Bu sefer grup dört kişi oldu. Kelebekli fotograf işte o gün 20 mayıs tarihinde çekildi. Ben yine aynı mekana tezgahı kurup huzur içinde kitabımı okudum.



Bir 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı'nı daha ruhuna uygun bir biçimde kutlamış olduk. Şimdi takvime baktım, gelecek yıl 19 mayıs cumaya geliyor : ) Umarım o gün için de burada güzel bir yazı paylaşırız...

Hep genç kalın, spor yapın (sadece bayramlarda hatırlanmak istemiyoruz!)

1 comment:

Elif ve Nazlı Çelik said...

google a baktık.19 Mayıs gençlik ve spor bayramı yazdık.sonra sizin sitenize girdik.Herşey samsunla ilgiliydi değiştirmenizi düşünüyoruz.yoksa birsürü böyle mesaj gelecek.Ayrıca 19 Mayısla ilgili bilgiler koyun.ödevimize yardım etmiş olmadınız.

sevgiler,
Elif ve Nazlı