Friday, February 24, 2006

33

MS. 1973 yılında Amasya'da doğmuşum. Merkeze yakın Kayabaşı diye bir ilçe de geçmiş yaşamımın ilk 2 yılı. Bu nedenle çocukluğuma dair Amasya'ya ait hiç bir anım yok maalesef. 2004 yılının bir Ağustos günü ilk defa Amasya'ya gidene kadar hep içimde özlem duyguları vardı. Ama o ilk kavuşma anında tarifsiz duygular yaşadım, hatta bu duyguları pek içimde tutamadığımdan, geziye katılan herkes bu heyecanımı paylaşmak durumunda kaldı.

Şimdiye kadar yurtiçinde gezdiğim şehirler arasında beni en çok etkileyenlerden biri oldu Amasya. Zaten içinden nehir geçen şehirleri hep sevmişimdir. Su, sanki şehri de besler içinden geçerken. Bir yandan ayırır, diğer yandan kavuşturur. Bir yandan alıp götütürken geçmişe ait ne varsa, bir yandan gelecek umutları yeşertir kıyılarında. Hayatın sürekliliğini anımsatır bize daima, hayatın içinden akıp gidiyoruzdur tıpkı Amasya'nın içinden Yeşilırmağın akıp gittiği gibi.

İnsan, yaşına yeni yaşlar eklendikçe daha bir duygusal oluyor sanırım.

Hayatımdaki diğer şehirleri başka bir posta saklıyorum. Çünkü her bir yeni post Hindistan Cevizleri'nin Top List'indeki yerimi belirliyor :)

Gelelim Doğumgünü çocuğu olarak isteklerime: Tozbezi'nin ikizleri kadar çok şey istemeyeceğim. Yani koca bir mutfak, içinde rontgen odasının bulunduğu bir muayenehane falan istemeyeceğim. Palyaço da istemem, bana hep hüzünlü gelirler çünkü. Sanki onca boyanın, süsün, rengin altında hep içerideki hüzünü bastırma çabası varmış gibi hissederim.

Yazmaz yazmaz, yazınca da elini klavyeden bir türlü çekemez biriyim sanırım.

Birinci dileğim: Hep yazayım, başka bir işim olmasın. Mümkünse Boğaz sırtlarında bir koru içinde mütevazi! bir evim olsun, şöööle manzaraya karşı yazayım. Bu ikinci isteğim tamamen birinci dileğimi desteklesin diye dilenmiştir, ilham kaynağı yaratmak için yani :)

Sonraaa; Kurbaa Kermit'le tanışayım. Benim kuşağımın artık kocaman olmuş çocukları hala Muppet Show'a bayılıyor. Sonraki kuşaklara biraz daha Susam Sokağı çocukları diyebiliriz. Ama son 10-15 yıl içindeki çocuklara yönelik programları takip etmek biraz özel uzmanlık istiyor. Bu konuda aslında bölümdeyken çok başarılı bir ödev hazırlamıştık.... Konuyu fazla dağıtmayayım. Kendime not: Bu ödevin VHS kaseti hala evde duruyor, bir ara CD'ye ya da benzer bir şeye aktarayım da ödevi beraber yaptığım sevgili arkadaşlarıma (Benian, Elvan, Simten -alfabetik sıra ile-) hediye edeyim.

Bideee; Sihirli bir değnek istiyorum, hani şu barbi setleriyle falan satılanlardan. Bazı şeylere, kişilere doğru bir sallayayım sihirli sopamı hoop değişiversinler. Ha baktım ki ne kadar vursam da değişmiyor durum, o zaman kendime vurayım bu değnekle de uğraşmaktan vazgeçeyim, kabulleneyim, oluruna bırakayım. Kendi kendimi yemekten vazgeçirsin bu sihirli değnek beni. İşte tam kelin merhemi olsa durumu bu. Ama bu sefer kendi başıma da sürüyorum :)

Başka başka..., Antropoloji derslerinde sevgili hocam Sharon'ın -allah rahmet eylesin- gerçekten yaşayarak anlattığı o güzel deslerinde geçen, el değmemiş bir toplulukta bulunayım bir ara. Bir nevi Sisteki Goriller, Yüreğinin Götürdüğü Yere Git... fentezisi.

En azından bu yıl -mümkünse tüm hayatım boyunca- çok çok seyahat edeyim; Güney Doğu Anadolu'ya gideyim, Kaz dağlarındaki o güzel taş evlerden birinde bir kaç gün ruhumu hafifleteyim. Son 3 yıldır yapamadığım deniz tatilimi artık bu yıl yapayım, deniz tuzuyla kavrulup, sinüslerim boşaltayım. Güney Amerika'ya ordan Kuzey Avrupa'ya geçeyim, oradan aşağılara inip tüm Avrupa'yı trenle dolaşayım, kafamı trenden dışarı uzatıp rüzgara saçlarımı taratayım. Bir de Kenya'ya gideyim ('93 yılında bir antropoloji sınavım öncesindeki gece yüksek ateşle gördüğüm rüyada Kenya'da bulmuştum kendimi. İnanılmazdı... Detaylar başka bir posta), oradaki Viktoria gölünden Hint Okyonusuna kadar uzanan nehirden okyonusa varayım.
Bırak akan sular denize varsın (Buket Uzuner, Mavi Ada Kumral Tuna romanından, sayfayı hatırlamıyorum).

Çok dağınığım çok, biri beni toparlasa, çekip çevirse. Bu yıl aşk gelse... Ya da nerdeyse ben ona gitsem. Çin'de bile olsa gidip bulsam :))

Bu liste bitecek gibi gözükmüyor ama bir şey daha dilemek istiyorum: Yoga konusunda daha da ilerlesem (hem fiziksel hem ruhsal), sonrada kendimde yeterli gücü bulup, Himalaya eteklerinde bir ashramda bir kaç ay kalsam. Buna giden yolda sevgili rehberim, hocam Ferhan beni hiç yalnız bırakmasın istiyorum. Bu yıl yapamadığımız yoga seyahatlarini ileriki günlerde, aylarda gerçekleştirelim istiyorum.

Bir de (bugün şımarıklık yapma sırası bende) her yaşım için bir "comment" istiyorum. Çok mu istiyorum :(

İşte böyle, bir doğumgünü çocuğu bunları diliyor kendi dünyası, sevdiklerinin dünyası, herkesin dünyası daha güzel olsun diye.

14 comments:

arzubrumendi said...

İYİKİ DOĞDUN VE İYİKİ VARSIN. Nice mutlu senelere... Tüm düşlerinin ve düşüncelerinin gerçek olması dileğiyle. Aşk umarım Çin'e kadar uzanmamıştır. Ankarada biryerlerdedir...

dilayra said...

iyi ki doğdunnn Yıldız....
mutlu yıllar sanaaa....
tüm dileklerin gerçek olsun.
aşk konusunda amin diyorum, umarım çin'e gitmene gerek kalmaz:))

sevgiler,

Mine said...

Nice mutlu yillara!umarim tum dileklerin gerceklesir Yildiz...

Anonymous said...

Doğum günün kutlu olsun yıldız, inşallah bu yıl o alt alta sıraladığın bir çok şeyi gerçekleştirme fırsatı bulursun ve umarım herşey gönlünce olur. Kimbilir benim hakkımda ne düşünüyorsun ama bilmeni isterim ben ömrü hayatımda kimseyi satmadım, bilerek isteyerek kimsenin canını acıtmadım. Herkes beni nasıl görmek istiyorsa ordayım. Hiçkimse ve hiçbirsey göründügü gibi değil maalesef. Neyse bu günah çıkarma faslını geçelim sağlıklı bir ömür dileyelim. Ben kimmiyim. Seni seven senden uzak bir arkadaşın.

FB said...

Sevgili Yildiz,
Arkadaslarimin arkadasi olarak ben de senin dogum gununu kutlarim. Sevdiklerinle saglikli, mutlu, uzun omurler...

Yildiz said...

Sevgili Arzu,güzel dileklerin için sağol. Umarım bu yıl gezi dileklerimi birlikte gerçekleştirebiliriz.

Sevgili Dilara, ihtiyacı olan herkes adına ben de amin diyorum. Umarım arayan herkes Çin'e uzanmadan da bulur aradığını :)

Sevgili Mine ve Figen, hoşgeldiniz :)) Beni size, sizi de buraya konuk eden teknolojiye bunun da ötesinde Adil'e daha doğrusu hindistan cevizlerine minnettarım. Mine umarım birgün tanışırız, ne de olsa Ankara'dayız ikimizde. Güzel dilekleriniz için tekrar teşekkürler.

Anonim, beni seven ama benden uzakta... pek gizemlisiniz. Ama arkadaşım olsaydınız anonim olmazdınız diye düşünüyorum. Yine de ziyaretiniz ve dilekleriniz için teşekkür ederim.

burcin said...

Daha iki haftadır tanıyorum seni ve Nazireyi ama ikinize de çok kanım kaynadı, nice mutlu yıllara dilerim hep böyle güleryüzlü ve sıcak kal, iletişimi koparmamak dileğimle,
sevgiler,burçin

Yildiz said...

Burçinciğim, ben de seni tanıdığıma çok memnun oldum. İyi yerlerde arasan da iyi arkadaşlar her zaman bulumuyor :

iletişimi koparmayalım lütfen.
Sevgiler...

zynep said...

ne güzel ankaralı bir gunlukcuyu daha tanımak:)) ve sitesinde ilk yorumu dogum gunu ıcın yazmak:))
nice guzel yıllara umarım tum ısteklerın gerceklesır.....
kucak dolusu sevgiler...

riza said...

Yildizcim merhaba,
yeni yasinda gonlunden gecenlerin gerceklesmesini dilerim.
unutmadan bu arada gonlundeki kisiyi bulmak icin taaaaa cin'e kadar gitmene gerek
kalmadan yakin bir yerlerde bulursun umarim :)))))
Sevgiyle ve saglikla kl.

Riza

Adil Hindistan said...

Iyi ki dogdun Yildiz, mutlu yillar :)

Bezen Hindistan said...

Iyi ki dogdun Yildizcim, uzuuun ve tum dileklerinin gerceklesecegi, her daim mutlu olacagin bir yasam dilerim.

sevgiler:)

Yildiz said...

Sevgili Zeynep hoşegeldin ve teşekkür ederim.

Rızacım, vefalı sınıf arkadaşım, iyi dileğin için teşekkür ederim.

Sevgili Bezen ve Adil, sağolun eksik olmayın. Her şey sizin de gönlünüzce olsun.

Sevgiler.

Anonymous said...

Sevgili Yıldız,yeni yasın guzellikler getirsin.Senin yazdiklarındaki ictenlik ilgimi cekti.Tanısmak icin yazıyorum.Ben Gul Ozer senin gibi ODTU'luyum.Uzun yıllardır parapsikoloji,sipirituel konularla ugrasıyorum.Dunya Kardeslik Birligi duydun mu bilmiyorum ama ilgini cekerse paylasmak isterim.Yasam enerji aglarıyla orulu,diledigin dusuncenden gecirdigin anda sekillenmeye baslıyor.Hersey diledigin gibi olsun.Normteknoloji Ltd.Calısıyorum.Oveclerde yakınsan kahve icmeye beklerim.472 19 30