Monday, March 20, 2006

Muhabiriniz Kurbaa Kermit Viyana`dan Bildiriyor

Efendim oncelikle her bir arkadasim icin ozel istekleri uzerine bol miktarda melange ve sacher torte tukettim.

Yandaki fotograf Landtmann Cafe`de cekildi. Allahtan tum sacher torte`yi bitirmeden aklim basima geldi de son lokmalari fotograflayabildim. Bu kafeyi 2004 Agustosunda gozume kestirmis, ama bir turlu oturup da keyfini cikarma sansi yakalayamamistim. Kismet 13 Mart 2006`ya imis. Sabah I. Viyana´daki otelimize yerlesip biraz dinlendikten sonra soyle biraz yuruyelim dedik. Bu ben deniz tarafindan yapilan ikinci Viyana kusatmasi oldugundan, rehberligi elime aldim. Ancak ilk seferimi yazin sicaginda gerceklestirdigimden, ikinci kusatma soguk nedeniyle yasadigimiz kismi yuz felci nedeniyle Landmann Cafe`de son buldu. Franz Landtmann bu harika kafeyi benim dogumumdan tam 200 yil!!! once acmis. Kafenin pek cok unlu mudavimi arasinda bildigim kadariyle Sigmund Freud da yer aliyor. Landtmann Cafe, sadece muhtesem tatlilari ve kahveleri icin degil, diger lezzetleri icin de mutlaka ziyaret edilmesi gereken bir mekan.

Daha sonraki iki gun kraliyet ailesinin kislik saray olarak kullandigi Hofburg sarayinda gecti. Toplantilarin kahve aralari ile ogle yemekleri yine bastan cikarici derecede kahve ve tatli ikramlari ile dolu gecti. Ilk aksam kokteyl oldugundan ve ben fazlasiyla aperatiflere takildigimdan o aksam yemek yiyemendim.

Ancak daha sonraki aksam, Cengize verdigim sozu yerine getirmek uzere Figlmuller`e schnitzel yemeye gittik. Tabaktan tasan schnitzelimi cook begenmeme ve eslik eden sarabin guzelligine ragmen bitiremedim.













Yarinki yayinima Tuna Kiyisindan devam edecegim sevgili okuyucularim. Bakalim Tuna sehre nasil bir hayat veriyormus :)) Bir yandan ayirirken diger yandan da birlestiriyor muymus???? Arkasi yarin.

Saglicakla kaliniz.

Not: Bu arada geldigim gunlerde yasanan soguk hava yerini pril piril bir bahara birakti, nerdeyse agaclar cicek acmak uzere :))))

6 comments:

Mr_Turkish_Delight said...

Selam Yildiz,
anlasilan Viyana yi yeniden feth ediyorsun gibi geldi bana da :-)

Cafe Landtmann buranin zaten , özellikle siyasetcilerin ve sanatcilarin tercih ettigi ,"tuzlu" cafelerinden biri,benim Üniversitein hemen karsisinda olmasina ragmen aslinda hic yolum düsmuyor.
Benim favorim hala Cafe cafe Griensteidl,Hofburg´un hemen yanindaki.
Tuna turunun güzel gecedeginden de eminim,zira dedigin gibi havalar , su birkac gün böyle kalacak gibi.
Bu arada Türkiye ye gönderilecek su an hernahgi bir sey yok, sordugun icin yine de cok tessekürler, cok naziksin.

Demel Pastahanesine gitmeyi de unutma,
slmlar
Mr TD

dilayra said...

tamam.. madem gidiyorsun sache torte tatmadan dönme dedik.. güzel!
ama Yıldız'cım, insaf et be kardeşim. insan hiç bitirmeye yakın fotoğraflar mı?
:)))

Yildiz said...

Sevgili Mr.TD, nazik mesajin icin tesekkurler. Birazdan disari cikiyorum. Demel`i mutlaka ziyaret edecegim. Griensteidl`i de (ayyy ne zor yazdim adini)listeme ekledim.

Hava bugun daha da guzel. Tuna turu gayet guzeldi. Aksama bir kac fotograf ve kisa bir yazi koymayi dusunuyorum bloga.

Sevgili Dilara,

soz bugun tatlimi bitirmeden fotografini cekerim :)))
Senin icin paket yaptirayin soyle guzel bir torte ne dersin??

Sevgiler

Mr_Turkish_Delight said...

Konditorei Oberlaa,
http://www.oberlaa-wien.at/

Pastanin adi:Schokomousse Torte

1., Neuer Markt 16, Konditorei & Restaurant
Kärtner Strasse nin hemen bir yaninda,kime sorsan söylerler zaten,bir meydana bakiyor.

Tel. 513 29 36-0
daily 8.00–20.00

afiyet olsun.

slmlar
TD

zynep said...

yıldız'cım merhabalar:))
umarım sen oradayken bahar dallarıda açar...
iyi ki son lokmada çekmişssin yoksa iyice isteyecek canımız....
:D
ank'ya da getir güneş....

arzubrumendi said...

hola my royal reader...
demek viyanalarda gezmeceler ve eğlenmeceler ve yemeceler falan filan yani... eeeee... eğlenceli bir 4 günün ardındanda sanıyorum böyle sıkıcı bir başlangıç yapılabilirdi Viyanada değilmi efendim. Etraftaki şehirleri gezmeni öneririm. Opera binasında da bir opera seyret benim için...sevgiler...arzu